Maxus har leveret over 130 el-varebiler til Posten Norge, og nu venter yderligere 50 biler i efteråret. El-varebiler fra Maxus har bidraget til at tusindvis af pakker bliver leveret helt uden CO2-udledning til norske hjem.

Posten Norge har i flere år haft klima og miljø på dagsorden, og har udviklet en omfattende miljøstrategi som skal bidrage til fossilfri pakkelevering. Postens miljøambition er at alle deres køretøjer skal være af vedvarende energi inden 2025, hvor Oslo har været første by ude. Nu er det tid til flere storbyer.

I dag kører alle Postens køretøjer indenfor ring 2 helt uden CO2-udledning, hvor en stor andel er Maxus el-varebiler. Posten har i alt fået udleveret 130 el-varebiler fra Maxus, og i dette efterår leveres der 50 nye el-varebiler til selskabet.

-Vi er både stolte og glade for at Posten Norge endnu engang vælger Maxus!
el-varebilerne fra Maxus leverer både høj nyttelast og god rækkevidde, og kan bidrage til Postens klimamål. Maxus lever op til de krav en aktør som Posten forventer, der hver dag fylder biler op med pakker. Vi ser frem til at følge med i det allerede gode samarbejde, siger Country Manager, Steffen Vilstrup.

Posten Norge har købt de elektriske varebiler e-Deliver 3 og e-Deliver 9. e-Deliver 3 er en arbejdseffektiv el-varebil, optimaliseret med høj nyttelast og lang rækkevidde. Den leveres med 4,8 og 6,3 m3 varerum, og batteripakker på 35 eller 52,5 kWh.

Den nyankomne e-Deliver 9 er en større el-varebil, med fokus på kørekomfort og pladsudnyttelse, og har et klasseledende sikkerhedsniveau for både fører og passager. e-Deliver 9 er en svært fleksibel platform, og kan leveres med enten 9,7 eller 11 m3 varerum. Den leveres også som 9-sæders, 8-sæders samt chassis med forskellige specialtilpasninger.

100% emissionsfri pakkelevering indenfor ring 2

Tidligere i efteråret markerede Posten Norge åbningen af det nye Oslo City Hub, som bliver deres nye helelektriske distributionspunkt på Filipstad i Oslo. Det nye HUB sikrer at al pakkelevering indenfor ring 2 vil ske med helelektriske køretøjer. Ved denne markering meddelte de også købet af 90 nye el-varebiler.
Stadig flere opdager fordelene ved at vælge en elektrisk bil, og markedet er i stor vækst, både i person- og varebilsegmentet. Ved varebiler er der ekstra mange fordele, man sparer ikke bare brændstof-, vejafgifter, - service og parkeringsomkostninger, man sparer også tid ved at kunne køre i det offentlige transportfelt.

Om RSA

RSA er en nordisk bilimportør med hovedkontor i Norge. Som et privatejet selskab med historie helt tilbage til 1936, har RSA udviklet stærke mærkevarer i de skandinaviske markeder. Med samarbejdet mellem RSA og Maxus, tager selskabet nu et yderligere skridt ind i fremtiden for bilindustrien, med implementeringen af den helelektriske serie af nuværende og fremtidige modeller.
RSA har allerede bygget et forhandlernetværk op for Maxus som strækker sig over alle de nordiske lande, og som stadig vokser med nye forhandlere.

Om SAIC Maxus

SAIC Maxus (SAIC Maxus Automotive) er et varebilmærke som ejes af det kinesiske selskab SAIC Motors. SAIC Motor – eller Shanghai Automotive Industry Corporation – er producenten og ejeren bag SAIC Maxus person- og varebiler, og er Kinas største børsnoterte bilproducent. I 2020 solgte de hele 5,6 millioner biler bare i Kina, og har haft enorm vækst de sidste år. Selskabet blev grundlagt i 1958, og har gået fra at være et traditionelt industriselskab til at være en verdensomspændende leverandør af biler og mobilitetstjenester. På verdensbasis ligger SAIC Motors som den syvende største bilproducent, og kendetegnes ved at være en overlegen producent med fokus på udvikling og innovation.
SAIC Maxus blev grundlagt i 2011, og har været på det nordiske marked siden 2018. Siden dengang har det haft succes i alle de nordiske lande, og er blandt de mest solgte elektriske biler i Norden.